Urząd Miasta Kalisza, 2022-09-22
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej
Proces: Ewidencja ludności i prowadzenie akt stanu cywilnego
Właściciel: Kędzia Beata
Osoba Nadzorująca: Korach Ewa
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Tadeusza Kościuszki 1A ,
62 – 800 Kalisz
Biuro Obsługi Interesantów
I piętro, pokój nr 40 – Rejestracja Małżeństw
tel. : 62 5049783
UWAGA!
PRZED PODEJŚCIEM DO STANOWISKA ( pok. nr 40 ) NALEŻY POBRAĆ BILET Z BILETOWNIKA ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA PARTERZE BIURA OBSŁUGI INTERESANTÓW.
Z uwagi na konieczność weryfikacji danych osobowych na podstawie akt stanu cywilnego (np. aktu urodzenia, aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie) realizacja wniosku może nastąpić po upływie od 7 do 10 dni roboczych od daty podpisania w tut. urzędzie Zapewnienia.
Termin odbioru zaświadczenia uzgadniany jest wówczas indywidualne z Interesantem.
I etap
1. sporządzenie przez urzędnika druku Zapewnienia z danymi osobowymi Interesanta
2. wypełnienie wniosku o sporządzenie zaświadczenia
3. sprawdzenie wypełnionych druków i podpisanie ich przez Interesanta oraz kierownika lub z-cę kierownika usc
4. przeniesienie niezbędnych aktów (np. urodzenia) lub wystąpienie kierownika do właściwego usc
o przeniesienie aktów do komputerowego Systemu Rejestrów Państwowych (Bazy Usług Stanu Cywilnego).
Wymagane jest osobiste stawiennictwo osoby zainteresowanej.
II etap
1. weryfikacja danych osobowych w oparciu o akty stanu cywilnego przeniesione do Systemu
Rejestrów Państwowych - dokonana przez pracownika usc
2. przyjęcie dowodu wpłaty opłaty skarbowej (38zł,-)
3. wydanie zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwa za granicą.
UWAGA!
W przypadku gdy niezbędne akty stanu cywilnego znajdują się w systemie komputerowym BUSC, wydanie zaświadczenia następuje w dniu zgłoszenia się wnioskodawcy w usc.
38 zł,- za wydanie zaświadczenia.
Wpłaty dokonuje się w kasie – Biuro Obsługi Interesantów – ul. T. Kościuszki 1A
lub na rachunek bankowy: PKO BP S.A 07 1020 2212 0000 5802 0387 5440
Opłatę wnosi się w dniu podpisania zapewnienia lub wydania zaświadczenia.
Dowód wpłaty dołącza się do akt zbiorowych usc.
Jeżeli kierownik USC odmawia wydania zaświadczenia, powiadamia na piśmie osobę zainteresowaną o przyczynach odmowy.
Interesant w terminie 14 dni od doręczenia pisma może wystąpić do Sądu Rejonowego w Kaliszu o rozstrzygnięcie czy przyczyny odmowy wskazane w zawiadomieniu uzasadniają odmowę dokonania czynności.
Zaświadczenie wydaje kierownik usc w urzędzie wybranym przez osobę zainteresowaną.
Zaświadczenie jest ważne przez okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
Obywatel polski przebywający za granicą z wnioskiem o wydanie zaświadczenia, może zwrócić się do konsula, przedkładając dokument tożsamości, dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka, odpis aktu urodzenia - a jeśli pozostawał uprzednio w związku małżeńskim - odpis aktu małżeństwa z adnotacją o jego ustaniu oraz wypełnione Zapewnienie, że nie istnieją okoliczności wyłączające zawarcie małżeństwa.
Dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka sporządzony w obcym języku przedkłada się wraz z jego tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości.
Mężczyzna i kobieta, będący obywatelami polskimi a przebywający za granicą, mogą zawrzeć małżeństwo również przed polskim konsulem lub przed osobą wyznaczoną do wykonywania funkcji konsula.
Zgodnie z Ustawą z dn. 04.04.2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, na pisemny wniosek osoby uprawnionej wydaje się wielojęzyczny formularz, który dołącza się do zaświadczenia zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą. Organ, któremu formularz jest przedłożony może w toku postępowania zażądać tłumaczenia przysięgłego. Opłata za wystawienie formularza wynosi 17 zł,-
Urząd wydaje formularz nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o jego wystawienie.
ZAŁĄCZNIK - KLAUZULA INFORMACYJNA
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska)
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA - Administratorami są:
Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska
sporządzenia aktu urodzenia dziecka
sporządzenia aktu małżeństwa
sporządzenia aktu zgonu
przyjęcia oświadczeń o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego uznanie ojcostwa
przyjęcia oświadczenia rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa
przyjęcia oświadczeń o nazwisku pierwszego dziecka małżonków przy sporządzaniu aktu urodzenia
przyjęcia oświadczeń małżonków, że dziecko jednego z małżonków będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko
przyjęcia oświadczeń o zmianie imienia lub imion
wydania zaświadczenia o stanie cywilnym
wydania odpisu aktu stanu cywilnego
wydania zaświadczenia do zawarcia małżeństwa za granicą
wydania zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego/wydania zaświadczenia o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego
sprostowania, uzupełnienia, unieważnienia aktu stanu cywilnego
realizacji wniosku o sporządzenie polskiego aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych dokumentów potwierdzających urodzenie/małżeństwo/zgon za granicą
realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy
realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia o przyjętych sakramentach
realizacji wniosku o zmianę imienia lub nazwiska.
dołączenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie
wydania dokumentów z akt zbiorowych
zameldowania
nadania numeru PESEL.
Szczegółowych informacji uzyskać można pod numerami telefonów:
62 5049783, 5049789
mail - usc@um.kalisz.pl
fax – 62 5049797
Brak załączników
Historyczny
Dodany dnia: 2022-09-22 Przez: Kędzia Beata
Akceptowany dnia: 2022-12-29 13:16:48 Przez: Korach Ewa
Generowany dnia: 2024-12-04 02:07:30 Przez: Gość