WYMIANA MIESZKANIA Z URZĘDUSzczegóły karty

WSSM-07 (6)

Urząd Miasta Kalisza, 2019-03-20
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej

WYMIANA MIESZKANIA Z URZĘDU
Historyczny

Wydział: Wydział Spraw Społecznych i Mieszkaniowych

Proces: Gospodarka komunalna i mieszkaniowa

Właściciel: Mazurek Kupaj Magdalena

Osoba Nadzorująca: Sibiński Janusz

Wymagane dokumenty

  • wniosek o przydział lokalu mieszkalnego wypełniony ze stałego miejsca zameldowania oraz faktycznego miejsca zamieszkania (obejmujące okres 5 lat przed dniem złożenia wniosku – jeżeli dokonywane były zmiany w adresach zameldowania) wg obowiązującego wzoru, wraz z potwierdzeniem na wniosku, przez zarządcę, danych dotyczących lokalu mieszkalnego (powierzchni, ilości pomieszczeń, szkic lokalu, zaległości czynszowe).

Załączniki:

  • potwierdzenie od zarządcy nieruchomości (Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych), iż lokal jest samodzielny (brak wspólnie użytkowanych pomieszczeń: kuchni, łazienki, WC),
  • potwierdzenie od zarządcy nieruchomości (Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych), iż najemca w okresie ostatnich 12 - tu miesięcy przed złożeniem wniosku nie posiadał zaległości w opłatach za dotychczas zajmowany lokal mieszkalny,
  • dokumenty potwierdzające wysokość dochodów w roku kalendarzowym poprzedzającym rok złożenia wniosku,
  • oświadczenie o wykazaniu wszystkich dochodów osób ubiegających się o przydział mieszkania komunalnego wg dostępnego wzoru, 
  • oświadczenie o braku tytułu prawnego do innego lokalu mieszkalnego, domu jednorodzinnego lub działki budowlanej wg dostępnego wzoru, 
  • inne dokumenty mogące mieć znaczenie podczas rozpatrywania wniosku np. orzeczenie o niepełnosprawności itp.

Dokumenty do wglądu z których sporządzana jest kserokopia:

  • tytuł prawny do obecnie zajmowanego lokalu mieszkalnego – oryginał do wglądu- (więcej w Informacjach dodatkowych)

Miejsce załatwienia sprawy

Przed złożeniem wniosku należy dokonać potwierdzenia na wniosku, przez zarządcę budynku
Złożenie wniosku
Urząd Miejski w Kaliszu przy ul. Tadeusza Kościuszki 1A,
wejście B, parter - Biuro Obsługi Interesanta,
stanowisko 24 - Wydział Spraw Społecznych i Mieszkaniowych
nr tel. 062 504 97 47

Termin

  • Wnioski złożone w terminie od 1 stycznia do 31 lipca danego roku kalendarzowego, rozpatrywane są przez Komisję Mieszkaniową w bieżącym roku kalendarzowym.
  • Brak jest możliwości wskazania terminu wymiany mieszkania.

Sposób załatwienia sprawy

  • wniosek należy potwierdzić w administracji/zarządcy nieruchomości,
  • wypełniony i podpisany przez wnioskodawcę wniosek wraz z wymaganymi załącznikami składany jest w Biurze Obsługi Interesanta w terminie od 1 stycznia  do 31 lipca każdego roku (wnioski złożone po tym terminie nie mogą być rozpatrywane),
  • wnioskodawca może zostać wezwany do uzupełnienia wniosku lub stawienia się w Urzędzie celem złożenia dodatkowych wyjaśnień, 
  • u wszystkich osób ubiegających się o wymianę lokalu mieszkalnego członkowie Komisji Mieszkaniowej przeprowadzają wizje lokalowe. Po omówieniu i zaopiniowaniu wniosków, przez Komisję Mieszkaniową, Prezydent Miasta Kalisza zarządzeniem zatwierdza ostateczny wykaz osób zakwalifikowanych do wymiany mieszkania z urzędu. 
  • wnioskodawca otrzymuje pismo potwierdzające uzyskanie uprawnień lub też odmowę przyznania uprawnień do wymiany mieszkania, 
  • odbiór pisma: pismo doręczane jest wnioskodawcy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, przez kuriera.

Opłaty

Brak

Tryb odwoławczy

  • w terminie do 15 stycznia projekt rocznego wykazu osób zakwalifikowanych do zawarcia umowy najmu lokalu wchodzącego w skład zasobu komunalnego podawany jest do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Kaliszu, zamieszczenia go na stronie internetowej Urzędu Miejskiego oraz Biuletynie Informacji Publicznej.
  • odwołania i uwagi do ogłoszonego projektu wykazu wnioskodawcy mogą składać do Prezydenta Miasta Kalisza w terminie do 30 stycznia.
  • koszty odwołania: brak.

Informacje dodatkowe

a) tytuł prawny do lokalu: umowa najmu,
b) dokumentami stwierdzającymi wysokość dochodów w roku kalendarzowym poprzedzającym rok złożenia wniosku mogą być: 

  • zaświadczenie o wysokości wynagrodzenia z zakładu pracy (oryginał, wydane w miesiącu w którym wnioskodawca ubiega się o przyznanie dodatku mieszkaniowego), z zaznaczeniem, iż odjęte zostały koszty uzyskania przychodu, składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe oraz powiększone o wszelkie dodatkowe nagrody, świadczenia, odprawy, bony, itp.; można skorzystać z dostępnego wzoru zaświadczenia,
  • decyzje Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) lub trzy ostatnie odcinki renty lub emerytury – oryginały do wglądu - (w przypadku braku- zaświadczenie z ZUS o wysokości brutto świadczenia), 
  • zaświadczenia z Powiatowego Urzędu Pracy o wysokości zasiłku dla bezrobotnych - oryginał, 
  • decyzje Biura Świadczeń Rodzinnych o przyznaniu zasiłku rodzinnego i dodatków do zasiłku oraz zaliczki alimentacyjnej – oryginał do wglądu, 
  • decyzje Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej o przyznaniu pomocy w formie zasiłków - oryginał do wglądu, 
  • zaświadczenie o wysokości pobieranych stypendiów (socjalne, żywieniowe, mieszkaniowe, naukowe, specjalne) lub nie pobieraniu stypendiów - oryginał, 
  • zaświadczenie o otrzymywaniu wynagrodzenia z tytułu odbywania praktyki zawodowej i jego wysokości - oryginał (pomniejszone o składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe)
  • w przypadku pobierania świadczeń alimentacyjnych wyrok sądu o wysokości przyznanych alimentów (oryginał do wglądu) lub potwierdzenia przekazania (przekazy pocztowe, ewentualnie wyciąg z konta, zaświadczenie od komornika, decyzja Biura Świadczeń Rodzinnych), 
  • oświadczenie o braku dochodów pełnoletniego członka gospodarstwa domowego wg dostępnego wzoru, 
  • oświadczenie o wysokości osiągniętego przychodu pomniejszonego o koszty uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez jednego z członków gospodarstwa domowego,
  • należy wykazać również dochody: z gospodarstwa rolnego, działalności gospodarczej wnioskodawcy lub członków jego rodziny,

c) dodatkowe informacje można również uzyskać pod numerami telefonów: 062 504 97 47; 062 765 44 88.
d) prosimy również o podanie numeru telefonu kontaktowego.e) adres email: wssm@um.kalisz.pl

  • KLAUZULA INFORMACYJNA:

    Administratorem przekazanych we wniosku danych osobowych będzie Prezydent Miasta Kalisza mający swoją siedzibę w Kaliszu przy Głównym Rynku 20. Z administratorem można kontaktować się:
    - listownie: Główny Rynek 20 62-800 Kalisz,
    - telefonicznie: +48 62 / 765 43 00
    - e-mailowo: umkalisz@um.kalisz.pl.

    Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD).
    Można się z nim skontaktować telefonicznie: +48 62 / 765 43 56, bądź e-mailowo: iod@un.kalisz.pl.

    Przekazane dane osobowe będziemy przetwarzać w celu:
    - rozpatrzenia złożonego wniosku na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO* (zadanie wynikające z ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego
    oraz uchwały nr XIV/155/2015 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 17 września 2015 r. w sprawie ustalenia zasad
    wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Kalisza z późn.zm.)
    - umożliwienia kontaktu telefonicznego pracownikom administratora z wnioskodawcą w sprawach związanych
    z realizacją wniosku na podstawie - art. 6 ust. 1 lit. a RODO* tj. zgody osoby, której dane dotyczą.

    Państwa dane mogą być przekazywane podmiotom, z którymi Prezydent Miasta Kalisza będzie współpracował
    w celu rozpatrzenia wniosku, a w szczególności Komisji Mieszkaniowej.

    Państwa dane osobowe będą przechowywane do chwili realizacji zadania, do którego dane osobowe zostały zebrane a następnie, jeśli chodzi o materiały archiwalne, przez czas wynikający z obowiązującej u administratora Instrukcji kancelaryjnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych tj. 10 lat.

    Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
    - prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    - prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
    - prawo do usunięcia danych osobowych w sytuacji gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania
    się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
    - prawo do cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie bez wpływu na zgodność z prawem
    przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem oraz usunięcia tych danych;
    - prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
    - prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
    - prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
    00 - 193 Warszawa).

    Podanie przez Państwa danych osobowych wynika z uchwały nr XIV/155/2015 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 17 września 2015 r.w sprawie ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Kalisza (z późn. zm). Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku. Podanie nr telefonu nie jest obowiązkowe jednak usprawni kontakt z Państwem w celu rozpatrzenia złożonego wniosku.

Podstawa prawna

  • § 19 Uchwały Nr XIV/155/2015 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 17 września 2015 r. w sprawie ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Kalisza (tekst jednolity Dz.Urz.Woj.Wlkp z 2015r., poz. 5471),
  • wzór wniosku zgodny z Uchwałą Nr LVIII/763/2018 Rady Miasta Kalisza z dnia 5.10.2018r. (Dz.Urz. z 2018r., poz. 7600)

Załączniki


Historyczny

Dodany dnia: 2019-03-20 Przez: Tomczyk Ewa
Akceptowany dnia: 2021-01-08 08:23:54 Przez: Sibiński Janusz
Generowany dnia: 2024-04-27 01:41:26 Przez: Gość