Wydział: Biuro Spraw Obywatelskich
Proces: Ewidencja ludności i prowadzenie akt stanu cywilnego
Właściciel: Strychalski Michał
Osoba Nadzorująca: Walczyńska Anna
Wymagane dokumenty
- W przypadku wymeldowania – podanie-wniosek o wymeldowanie decyzją administracyjną osoby, która nie dopełniła obowiązku meldunkowego ( szczegółowo opisana sytuacja )
- kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie ( podanie-wniosek o wymeldowanie może złożyć osoba dysponująca tytułem prawnym do lokalu ),
- inne dokumenty stanowiące dowód w sprawie np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, wyrok o rozwiązaniu stosunku najmu, protokoły zdawczo-odbiorcze przekazania lokalu, wypowiedzenia umowy najmu, protokoły wykonania eksmisji przez komornika ( kserokopie dokumentów )
- W przypadku zameldowania :
a. wypełniony druk zgłoszenia pobytu stałego
b. wniosek o zameldowanie ( szczegółowo opisana sytuacja )
Miejsce załatwienia sprawy
Biuro Spraw Obywatelskich
ul. Tadeusza Kościuszki 1 , 62 – 800 Kalisz
IV piętro, pokój 415 – pracownik merytoryczny ( st. do spraw postępowań administracyjnych )
tel. : 62 76 54 494
Termin
Załatwienie sprawy wymaga przeprowadzenia postępowania administracyjnego – wyjaśniającego – zakończonego wydaniem decyzji administracyjnej nie później niż w ciągu miesiąca od wszczęcia postępowania ; istnieje możliwość przedłużenia postępowania do dwóch miesięcy, a w przypadku skierowania sprawy do sądu o ustanowienie kuratora – do czasu zakończenia sprawy sądowej.
Sposób załatwienia sprawy
- Przygotowanie podania/wniosek o wymeldowanie lub zameldowanie.
- Złożenie podania/ wniosku wraz z załącznikami.
- Przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego (np. przesłuchanie strony i świadków, ustalenie miejsca pobytu osób, których dotyczy wniosek) – każda sprawa o wymeldowanie lub zameldowanie wymaga indywidualnego i wnikliwego postępowania.
- Wydanie decyzji o wymeldowaniu lub zameldowaniu.
- Po uprawomocnieniu – wykonanie decyzji poprzez naniesienie zmian w rejestrze mieszkańców.
Opłaty
10 zł - opłata skarbowa tytułem wydania decyzji administracyjnej
Opłaty można dokonać w kasach urzędu – Biuro Obsługi Interesantów ul. T. Kościuszki 1A lub na rachunek bankowy Urzędu SANTANDER BANK S.A. 55 1090 1128 0000 0001 5108 9163
Tryb odwoławczy
Odwołanie składa się w Biurze Spraw Obywatelskich w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji a następnie BSO przekazuje odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego
Informacje dodatkowe
Wszelkich informacji dotyczących spraw związanych z prowadzeniem postępowań można uzyskać
pod numerem telefonu 62 76 54 494
e-mail: bso@um.kalisz.pl
Podstawa prawna
- Rozdziały od I do XIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024 poz. 572 t.j.)
- art. 31 ust. 1 i art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2024 poz. 736 t.j.)
- ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2023 poz. 2111 t.j.).
Załączniki
Dodany dnia: 2024-10-22 Przez: Marciniak Milena
Akceptowany dnia: 2024-10-23 07:02:53 Przez: Walczyńska Anna
Generowany dnia: 2024-12-04 03:28:42 Przez: Gość
Historia zmian
- Zmieniono: 2024-06-11 - 2024-10-23 07:02:53
Przez: Walczyńska Anna
Poprzednia wersja - Zmieniono: 2024-01-04 - 2024-06-13 12:15:42
Przez: Walczyńska Anna
Poprzednia wersja - Zmieniono: 2023-07-07 - 2024-01-29 10:54:39
Przez: Walczyńska Anna
Poprzednia wersja