Urząd Miasta Kalisza, 2024-10-24
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej
Proces: Ewidencja ludności i prowadzenie akt stanu cywilnego
Właściciel: Klimaszewska Cieślak Honorata
Osoba Nadzorująca: Walczyńska Anna
Wypełniony i podpisany formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
Do wglądu: dokument ze zdjęciem stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej utratę dowodu osobistego np. paszport, prawo jazdy, legitymacja szkolna ( utrata dowodu ).
Przy uszkodzeniu - dodatkowo fizycznie uszkodzony dokument.
Pełnomocnictwo szczególne do czynności zgłoszenia utraty.
Biuro Spraw Obywatelskich
ul. Tadeusza Kościuszki 1A 62 – 800 Kalisz
Biuro Obsługi Interesantów
Stanowiska 8,9,10, 11 tel. : +48 62 5049742, +48 62 50 49 740
Nadzór (uwagi): Kierownik Biura Spraw Obywatelskich, I piętro, pokój nr 37, tel. +48 62 504 97 91
Zaświadczenie o utracie dowodu osobistego wydawane jest w dniu zgłoszenia utraty
Przyjęcie zgłoszenia utraty/uszkodzenia dowodu osobistego.
Unieważnienie utraconego/uszkodzonego dowodu osobistego w systemie Rejestr Dowodów Osobistych.
Wydanie zaświadczenia o utracie/uszkodzeniu dowodu osobistego.
Przesłanie kopii zaświadczenia o zgłoszeniu utraty/uszkodzenia do urzędu, który wydał utracony/uszkodzony dowód osobisty.
Brak – zaświadczenie o utracie dowodu osobistego zwolnione jest od opłat.
Brak
Wszelkich informacji dodatkowych dotyczących spraw związanych ze zgłoszeniem utraty dowodu
osobistego można uzyskać pod numerem telefonu +48 62 50 49 742, +48 62 50 49 740, mail: bso@um.kalisz.pl,
Uwaga: Dowód osobisty unieważnia się z dniem zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia.
ZGŁOSZENIE UTRATY/USZKODZENIA
Zgłoszenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego, wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku osób nieposiadających lub posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun lub kurator - w dowolnym urzędzie gminy. W przypadku posiadacza dowodu osobistego przebywającego poza terytorium RP osobiście w dowolnej placówce konsularnej RP (można również dokonać zgłoszenia w formie pisemnej, za pomocą poczty lub telefaxem).
Zgłoszenie, o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego, można dokonać również w w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ( Dz. U. 2024 poz. 1557 t.j.) - platforma ePUAP - zaadresowanego do organu gminy, który wydał dowód osobisty.
Zgłoszenie, o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego, za pomocą usługi udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
Do zgłoszenia uszkodzonego dowodu osobistego dołącza się uszkodzony dokument, a jeżeli zgłoszenie nastąpiło drogą elektroniczną, w placówce konsularnej RP lub za pomocą usługi elektronicznej , dokument ten przekazuje się pocztą lub osobiście.
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego może dokonać pełnomocnik składając pełnomocnictwo szczególne do dokonania zgłoszenia.
Po osobistym zgłoszeniu w organie gminy lub placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, wydaje się z urzędu zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
Po zgłoszeniu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
Po zgłoszeniu utraty lub uszkodzeniu dowodu osobistego za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest generowane automatycznie przez usługę elektroniczną.
W przypadku zgłoszenia Policji utraty dowodu osobistego w wyniku przestępstwa, posiadacz dowodu osobistego, nie dokonuje zgłoszenia utraty dowodu osobistego w urzędzie.Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące od daty jego wydania.
Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące od daty jego wydania.
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r o dowodach osobistych (Dz.U. 2022 poz. 671 ze zm.)
Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. 2024 poz. 572 t.j.)
Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne z dnia 17 lutego 2005r. ( Dz. U. 2024 poz. 1557 t.j.)
Dodany dnia: 2024-10-22 Przez: Marciniak Milena
Akceptowany dnia: 2024-10-24 08:37:45 Przez: Walczyńska Anna
Generowany dnia: 2024-12-04 03:51:46 Przez: Gość