Urząd Miasta Kalisza, 2017-12-06
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej
Proces: Ewidencja ludności i prowadzenie akt stanu cywilnego
Właściciel: Graczyk Marek
Osoba Nadzorująca: Walczyńska Anna
I ETAP – ZŁOŻENIE WNIOSKU NA DOWÓD OSOBISTY
kolorową fotografię osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 x 45 mm, w pozycji frontalnej wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobra ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, wizerunek od wierzchołka głowy do górnej część barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice
II ETAP – ODBIÓR DOWODU OSOBISTEGO
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Tadeusza Kościuszki 1A , 62 – 800 Kalisz
Biuro Obsługi Interesantów
Stanowiska 8,9,13,14,15 – składanie wniosków na dowód osobisty- tel. 62 50 49 742
Stanowisko 11 – odbiór dowodu osobistego –tel. 62 50 49 740
Jeden miesiąc – od złożenia wniosku ( czas ten może ulec wydłużeniu z przyczyn niezależnych od urzędu )
I ETAP- złożenie wniosku
II ETAP-odbiór dowodu osobistego
Brak
Odwołania od decyzji w sprawie odmowy wydania dowodu osobistego składa się w Wydziale Spraw Obywatelskich w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji a następnie WSO przekazuje odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego – Delegatura w Kaliszu
Wszelkich informacji dotyczących spraw związanych ze złożeniem wniosku na dowód osobisty można uzyskać pod numerem telefonu 62 5049742 i odbioru dowodu osobistego 62 5049740
mail el-wso@um.Kalisz.pl
fax 62 50 49 797
UWAGA
I ETAP-złożenie wniosku na dowód
1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. ( Dz. U. 2017 poz. 570 tekst jednolity ) - platforma ePUAP
3. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
4. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego wniosek składa rodzic, opiekun prawny lub kurator ( w obecności tej osoby za wyjątkiem dzieci do 5 roku życia) .
Osoba obowiązana do posiadania dowodu ( ze względu na ukończenie 18 roku życia) może złożyć wniosek, samodzielnie, nie wcześniej niż 30 dni przed datą 18 urodzin.
II ETAP – odbiór dowodu osobistego
1. Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek.
2. Odbiór dowodu osobistego wydanego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych nie wymaga obecności tej osoby jeżeli była obecna przy składaniu wniosku.
3. Odbiór dowodu przez pełnomocnika jest możliwy tylko i wyłącznie w sytuacji kiedy wniosek o wydanie dowodu osobistego przyjęty był w miejscu pobytu wnioskodawcy.
Historyczny
Dodany dnia: 2017-12-06 Przez: Graczyk Marek
Akceptowany dnia: 2018-03-19 09:07:50 Przez: Walczyńska Anna
Generowany dnia: 2024-12-04 03:17:33 Przez: Gość