Urząd Miasta Kalisza, 2023-03-07
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej
Proces: Nadzorowanie warunków prowadzenia działalności gospodarczej
Właściciel: Pawełczyk Agnieszka, Szukalska Anna
Osoba Nadzorująca: Sibiński Janusz
• wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Dokumenty do wglądu: w celu sprawdzenia zgodności danych, zawartych we wniosku Prezydent Miasta może żądać:
Wydział Spraw Społecznych i Mieszkaniowych
ul. Tadeusza Kościuszki 1A, 62-800 Kalisz
I piętro, pokój nr 104 nr tel. 062 765 44 88
w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku,
1. Wnioski: o wpis do Rejestru, zmianę danych w Rejestrze oraz o wykreślenie z Rejestru są składane wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Emp@tia. Wniosek składany w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wniosek o wpis do Rejestru zawiera:
1) w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
2) numer NIP, o ile wnioskodawcy taki numer nadano;
3) decyzję komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straż Pożarnej – potwierdzenie spełnienia wymagań przeciwpożarowych,
4) w przypadku żłobków - decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku – potwierdzenie spełnienia wymagań sanitarno – lokalowych lub w przypadku klubów dziecięcych – pozytywną opinię Prezydenta Miasta Kalisza, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym - potwierdzenie spełnienia wymagań sanitarno – lokalowych,
5) w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
6) oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
7) w przypadku osoby fizycznej - numer PESEL;
8) informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
9) adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
10) informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
11) wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.
2. Wraz z wnioskiem, podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty.
3.Wnioskodawca może zostać wezwany do uzupełnienia wniosku lub stawienia się w Urzędzie celem złożenia dodatkowych wyjaśnień.
4. W celu sprawdzenia zgodności danych zawartych we wniosku Wydział Spraw Społecznych i Mieszkaniowych może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
5. Prezydent Miasta Kalisza wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru lub odmawia wpisu do rejestru w przypadkach przewidzianych w art. 31 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej,
6. W sprawach wniosków o: wpis do Rejestru, zmianę danych w Rejestrze lub wykreślenie z Rejestru Prezydent Miasta Kalisza doręcza pisma wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego Emp@tia.
7. Zgodnie z uchwałą Nr LV/762/2022 Rady Miasta Kalisza z dnia 23 czerwca 2022 roku w sprawie przyjęcia planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami w okresie 3 miesięcy od dnia wpisania podmiotu do Rejestru żłobków, klubów dziecięcych oraz wykazu dziennych opiekunów.
8. Kontrola powyższa ma na celu ocenę organizacji opieki w żłobku lub klubie dziecięcym, a w szczególności obejmuje ona ocenę:
- warunków lokalowych, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełnić lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy. ( Dz.U. 2019 poz. 72)
- personelu zatrudnionego w żłobku lub klubie dziecięcym do opieki sprawowanej nad dziećmi w wieku do lat 3. Kontroli podlega spełnienie przez żłobek/klub dziecięcy wymogów określonych w ustawie z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 względem zatrudnionej kadry,
- sposobu żywienia dzieci.
• opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 100 zł.,
• opłaty należy dokonać :
- w kasie Urzędu Miasta Kalisza, przy ul. Tadeusza Kościuszki 1A, wejście B, parter. Kasa czynna jest w godzinach pracy Biura Obsługi Interesanta,
- lub na konto Urzędu Miasta Kalisza
SANTANDER BANK S.A. 07 1090 1128 0000 0001 5108 9154 z dopiskiem: "opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych”.
• odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej.
• od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu ul. Częstochowska 12, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kalisza w terminie 14 dnia od dnia jej doręczenie.
• odwołanie należy złożyć w Wydziale Spraw Społecznych i Mieszkaniowych Urzędu Miasta Kalisza przy ul. Tadeusza Kościuszki 1A, wejście A, I piętro, p. 120
• odwołania rozpatruje Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Kaliszu (ul. Częstochowska 12, 62 – 800 Kalisz),
• koszty odwołania: brak.
Brak załączników
Dodany dnia: 2023-03-07 Przez: Szukalska Anna
Akceptowany dnia: 2023-03-09 08:48:27 Przez: Sibiński Janusz
Generowany dnia: 2024-12-04 02:57:03 Przez: Gość