Wydział: Wydział Organizacyjny
Proces: Nadzorowanie systemu zarządzania
Właściciel: Pługowski Marcin, Sapieja Radosław, Tomczyk Katarzyna
Osoba Nadzorująca: Kłobucki Stefan
Wymagane dokumenty
Skargi mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP, a także ustnie do protokołu.
Miejsce załatwienia sprawy
Skargi w formie pisemnej można składać:
w Biurze Obsługi Interesanta – przyjmowanie i wydawanie korespondencji
ul. T. Kościuszki 1A, 62-800 Kalisz
w sekretariacie Prezydenta Miasta Główny Rynek 20, 62-800 Kalisz
Szczegółowe informacje
można uzyskać w Wydziale Organizacyjnym,
Główny Rynek 20 II piętro, pokój 51,
tel. : 62 7654341, e-mail: wo@um.kalisz.pl
Termin
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca.
Jeżeli
odpowiedź w tym terminie nie jest możliwa, wnioskodawca zostanie
powiadomiony o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie
odpowiedzi.
Sposób załatwienia sprawy
- Wniesienie skargi.
- Pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi.
Opłaty
Brak
Tryb odwoławczy
Brak
Informacje dodatkowe
- O tym, czy pismo jest skargą, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna;
- Skargi można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą;
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw;
- Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:
- Rady Miejskiej Kalisza – jest wojewoda, a w zakresie spraw finansowych regionalna izba obrachunkowa;
- Prezydenta, kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych w zakresie spraw należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej – jest wojewoda lub organ wyższego rzędu , w pozostalym zakresie Rada Miejska Kalisza,
- pracowników Urzędu – Prezydent;
- pracowników jednostek organizacyjnych Miasta – kierownicy tych jednostek. - W sprawach skarg i wniosków interesantów przyjmują:
1) Prezydent i Wiceprezydenci w poniedziałki zgodnie z harmonogramem przyjęć prowadzonym przez pracownika Wydziału Organizacyjnego.
2) Sekretarz, Skarbnik i kierownicy komórek organizacyjnych w poniedziałki w godzinach pracy, a w pozostałe dni pracy Urzędu w ramach swoich możliwości czasowych i pilności sprawy.
3) Pracownicy Biura Obsługi Interesantów w poniedziałki w godzinach od 7.30 do 17.00. W pozostałe dni pracy Urzędu w godzinach od 7.30 do 15.30.
Podstawa prawna
- Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postepowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r. poz. 23)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5 poz. 46)
Załączniki
Historyczny
Dodany dnia: 2016-01-25 Przez: Tomczyk Katarzyna
Akceptowany dnia: 2016-07-11 08:40:54 Przez: Kłobucki Stefan
Generowany dnia: 2024-04-26 14:00:03 Przez: Gość