Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich
Proces: Ewidencja ludności i prowadzenie akt stanu cywilnego
Właściciel: Graczyk Marek
Osoba Nadzorująca: Łakomiak Maria
Wymagane dokumenty
- Wniosek :
- a. wypełniony druk ( w zależności od rodzaju zameldowania lub wymeldowania ) zgłoszenie pobytu stałego”, „zgłoszenie pobytu czasowego ”, „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”, „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”, „ zgłoszenie wyjazdu poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej", „zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej" – druki ściśle określone przepisami prawa- formularz,
- b. druk podpisany przez osobę dokonująca zameldowania lub wymeldowania a w przypadku osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych jej przedstawiciel ustawowy , opiekun prawny lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę, w przypadku zameldowania – fakt zamieszkiwania potwierdza swoim podpisem osoba dysponującą tytułem prawnym do lokalu.
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie , o której mowa w art 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2013 r. poz. 267, z późn. zm. ) po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Wymeldowania się z miejsca pobytu stałego lub czasowego, a także zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ( Dz. U. 2014.1114 j.t. ) - platforma ePUAP
- Załączniki :
- a. oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu np. umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, akt notarialny
- Do wglądu :
- a. dowód osobisty lub paszport osoby dokonującej zameldowania lub wymeldowania oraz w przypadku zameldowania dowody osób dysponujących tytułem prawnym do lokalu,
- b. w przypadku osób małoletnich – obowiązek meldunkowy wypełniają : przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca opiekę.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Tadeusza Kościuszki 1A, 62 – 800 Kalisz
Biuro Obsługi Interesantów
Stanowiska 3, 4 , 5 – meldunki
tel. : 62 5049741, fax 62 5049797
Termin
Zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały wydawane są od ręki w dniu zgłoszenia i są zwolnione z opłaty.
Zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy i wymeldowaniu z pobytu stałego są wydawane na wniosek
Sposób załatwienia sprawy
- Wypełnienie wniosku o wymeldowanie lub zameldowanie lub zgłoszenia wyjazdu poza granice RP/powrotu z wyjazdu poza granice RP
- Złożenie wniosku wraz z załącznikami.
- Naniesienie stosownych zmian w systemie ewidencji ludności i wydanie zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu. .
Opłaty
zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały - brak
17 zł – wydanie nowego zaświadczenia
Opłata skarbowa uiszczana jest w kasach urzędu – Biuro Obsługi Interesantów ul. T. Kościuszki 1A lub na rachunek Urzędu Miejskiego w Kaliszu nr :
mBank S.A. 45 1140 1993 0000 5502 3500 1007
Tryb odwoławczy
Odwołania składa się w Wydziale Spraw Obywatelskich w Kaliszu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji a następnie urząd przekazuje je do Wojewody Wielkopolskiego
Informacje dodatkowe
Wszelkich informacji dotyczących spraw związanych z zameldowaniem lub wymeldowaniem można uzyskać pod numerem telefonu : 62 5049741, 5049773
e-mail : el-wso@um.kalisz.pl
fax : 62 5049 745
Druki ( zgłoszenie pobytu stałego, czasowego, wymeldowania z pobytu stałego, czasowego, zgłoszenia wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granicę RP ) według wzoru zgodnego z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, dostępne są i mogą być stosowane w urzędach gmin na terenie całego kraju.
Podstawa prawna
- rozdziały 4,5 ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności ( Dz.U.2015 poz. 388 tekst jednolity )
- rozdziały od 2 do 5 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz. U. z 2012r. Poz. 1475 )
Załączniki
Historyczny
Dodany dnia: 2015-12-22 Przez: Graczyk Marek
Akceptowany dnia: 2016-04-13 12:52:14 Przez: Wojtyła Błażej
Generowany dnia: 2023-05-30 07:57:10 Przez: Gość