Urząd Miasta Kalisza, 2025-05-05
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej
Proces: Zarządzanie sportem i turystyką
Właściciel: Bożek Artur, Kobza Dorota
Osoba Nadzorująca: Dziedziak Grażyna
Wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk do Prezydenta Miasta Kalisza, który powinien zawierać:
1. imię i nazwisko albo nazwę oraz adres organizatora;
2. nazwę i adres kąpieliska oraz opis granicy kąpieliska na aktualnej mapie topograficznej albo ortofotomapie lub wykaz współrzędnych punktów załamania granicy kąpieliska;
3. wskazanie długości linii brzegowej kąpieliska;
4. wskazanie przewidywanej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie z kąpieliska;
5. wskazanie terminów otwarcia i zamknięcia kąpieliska;
6. opis infrastruktury kąpieliska, w tym urządzeń sanitarnych;
7. wskazanie sposobu gospodarki odpadami
Do wniosku dołącza się:
1. kopię zgłoszenia wodnoprawnego, o którym mowa w art. 394 ust. 1 pkt 4, ustawy Prawo wodne wraz z zaświadczeniem o niezgłoszeniu sprzeciwu, o którym mowa w art. 423 ust. 9 ustawy Prawo wodne;
2. informacje dotyczące planowanego kąpieliska:
- aktualny profil wody w kąpielisku,
- status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym (czynne, nieczynne) albo wzmianka, zer wniosek dotyczy kąpieliska nowo utworzonego,
- ocena jakości wody i kwalifikacja wody w kąpielisku w poprzednim sezonie kąpielowym. jeżeli wniosek dotyczy istniejącego kąpieliska,
- udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli;
3. zgodę właściciela wód oraz właściciela gruntu przylegającego do kąpieliska na utworzenie kąpieliska.
W przypadku gdy nie jest uzasadnione utworzenie kąpieliska, Rada Miasta Kalisza może wyrazić, w drodze uchwały, zgodę na utworzenie miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli, funkcjonującego przez okres nie dłuższy niż 30 dni w roku kalendarzowym, określając sezon kąpielowy dla miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli.
Wniosek o wyrażenie zgody na utworzenie miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli składa się Prezydentowi Miasta Kalisza, który powinien zawierać:
1. imię i nazwisko albo nazwę oraz adres i siedzibę organizatora;
2. nazwę i adres miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli oraz opis granicy miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli na aktualnej mapie topograficznej albo ortofotomapie lub wykaz współrzędnych punktów załamania granicy;
3. wskazanie długości linii brzegowej miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli;
4. wskazanie przewidywalnej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie z miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli;
5. wskazanie sezonu kąpielowego dla miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli, w tym terminów otwarcia i zamknięcia tego miejsca;
6. opis infrastruktury miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli, w tym urządzeń sanitarnych i dostępności miejsca dla osób niepełnosprawnych;
7. wskazanie sposobu gospodarki odpadami.
Do wniosku dołącza się:
1. zgodę właściciela wód oraz właściciela gruntu przylegającego do planowanego miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli na utworzenie miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli;
2. uzasadnienie braku potrzeby utworzenia kąpieliska,
3. poświadczenia wniesienia opłaty za zgłoszenie wodnoprawne,
4. zgoda właściciela sztucznego zbiornika wodnego, jeżeli miejsce okazjonalnie wykorzystywane do kąpieli ma być utworzone na nim.
Wnioski, adresowane do Prezydenta Miasta Kalisza, składane są za pośrednictwem Wydziału Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Kalisza, ul.Kościuszki 1 a
tel. 62 5049704 lub -705
e-mail: wksit@um.kalisz.pl
1. Wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk należy złożyć do 31 grudnia roku poprzedzającego sezon kąpielowy.
2. Wniosek o wyrażenie zgody na utworzenie miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli należy złożyć w terminie nie krótszym niż 30 dni przed planowanym otwarciem miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli.
1.Nie później niż do 20 maja poprzez wywołanie uchwały Rady Miasta Kalisza w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Miasta Kalisza.
2. Zgoda na utworzenie miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli jest wyrażana w drodze uchwały Rady Miasta Kalisza przed planowanym otwarciem miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli.
3. Wpisanie kąpieliska lub miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli, do ewidencji prowadzonej przez Prezydenta Miasta Kalisza.
Brak
Brak
1. Podanie do publicznej wiadomości projektu ww. uchwały celem zgłaszania uwag w terminie nie krótszym niż 21 dni.
2. Prezydent Miasta Kalisza przygotowuje projekt uchwały o wykazie kąpielisk na terenie gminy, który najpóźniej do dnia 28 lutego, przekazuje wraz z wnioskiem o umieszczenie w wykazie kąpielisk i dokumentami dołączonymi do wniosku do zaopiniowania: Wodom Polskim, właścicielowi wód oraz Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska i Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu.Powyższe organy wyrażają opinie do przekazanego projektu uchwały, w terminie 14 dni. Brak opinii w tym terminie uznaje się za wyrażenie opinii pozytywnej.
3. Prezydent Miasta Kalisza przygotowuje projekt uchwały wyrażający zgodę na utworzenie miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli, który przekazuje wraz z wnioskiem i dokumentami dołączonymi do wniosku do zaopiniowania: Wodom Polskim, właścicielowi wód oraz Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska i Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu.Powyższe organy wyrażają opinie do przekazanego projektu uchwały, w terminie 7 dni. Brak opinii w tym terminie uznaje się za wyrażenie opinii pozytywnej.
4. Prezydent Miasta Kalisza wpisuje kąpieliska do ewidencji lub aktualizuje wpis w tej ewidencji w terminie 14 dni od dnia podjęcia uchwały RMK.
5. Prezydent Miasta Kalisza wpisuje miejsce okazjonalnie wykorzystywane do kąpieli do ewidencji lub aktualizuje wpis w tej ewidencji w terminie 7 dni od dnia upływu terminu na wniesienie sprzeciwu.
6. Organizator kąpieliska jest obowiązany niezwłocznie zgłosić zmianę danych zawartych w ewidencji kąpielisk.
7. Organizatorem kąpieliska może być osoba prawna, osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), zwanego dalej „RODO”, informujemy, że Administratorem przekazanych danych osobowych jest Prezydent Miasta Kalisza z siedzibą w Kaliszu Główny Rynek 20, który powołał Inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się telefonicznie: +48 515 804 353 lub e-mailowo: ido@um.kalisz.pl.
Dane będą przetwarzane w celu załatwienia sprawy której dotyczy złożony wniosek, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (zadanie wynikające z ustawy Prawo wodne) oraz przechowywane po załatwieniu sprawy przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa.
Ma Pani/Pan prawo do żądania udostępnienia swoich danych, a w przypadku stwierdzenia ich nieprawidłowości do sprostowania, uzupełnienia lub ograniczenia przetwarzania na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych przez Administratora. Ma Pani/Pan również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym a konsekwencją ich niepodania jest nie załatwienie sprawy której dotyczy wniosek. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą wykorzystywane do profilowania.
Art. 37, 38 i 39 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1087 ze zm.)
Brak załączników
Dodany dnia: 2025-05-05 Przez: Wesołowska Izabela
Akceptowany dnia: 2025-05-05 09:17:39 Przez: Dziedziak Grażyna
Generowany dnia: 2025-06-14 07:16:52 Przez: Gość