WPIS INFORMACJI O ZAWIESZENIU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJSzczegóły karty

WSO-33 (5)

Urząd Miasta Kalisza, 2015-06-03
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej

WPIS INFORMACJI O ZAWIESZENIU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Historyczny

Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich

Proces: Nadzorowanie warunków prowadzenia działalności gospodarczej

Właściciel: Jackowska Dorota

Osoba Nadzorująca: Łakomiak Maria

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek (formularz CEIDG-1) o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zgodny z obowiązującym wzorem – plik do pobrania na stronie http://ceidg.gov.pl/ w zakładce Formularze i instrukcje), zaznaczając w pkt 01 Rodzaj wniosku : 3 – wniosek o wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej.

    Druki wniosku CEIDG-1 są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki (www.mg.gov.pl), CEIDG (www.ceidg.gov.pl) oraz można je otrzymać w wydziałach właściwych do spraw działalności gospodarczej we wszystkich urzędach gmin.
  2. Dokument tożsamości.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Tadeusza Kościuszki 1A, 62 – 800 Kalisz
Biuro Obsługi Interesantów,
stanowisko nr 25
tel. : +48 62 504 97 46

Nadzór (uwagi): Naczelnik Wydziału, I piętro, pokój nr 36, tel. +48 62 504 97 91

Termin

1 dzień roboczy

Sposób załatwienia sprawy

  1. Wypełnij i złóż wniosek.
  2. Pracownik urzędu potwierdzi za pokwitowaniem przyjęcie wniosku i przekształci go w formę dokumentu elektronicznego, który prześle do CEIDG.
  3. System CEIDG przekaże wniosek CEIDG-1 do właściwego Urzędu Skarbowego, oddziału ZUS/KRUS oraz do GUS.
  4. Wejdź na stronę www.ceidg.gov.pl – baza przedsiębiorców, tam znajdziesz swój wpis.

Opłaty

Wniosek o zawieszenie działalności gospodarczej wpisanej do CEIDG jest zwolniony z opłat.

17,00 zł - upoważnienie, jeżeli osoba figurująca w CEIDG nie składa wniosku osobiście (patrz dodatkowe informacje).

Wpłat można dokonywać:

  • w kasie Urzędu Miejskiego w Kaliszu przy Głównym Rynku 20,
  • w kasie Biura Obsługi Interesanta przy ul. Kościuszki 1a,
  • przelewem na konto Urzędu mBank S.A. 45 1140 1993 0000 5502 3500 1007

Tryb odwoławczy

Czynność organu gminy związana z przyjęciem wniosku, przekształceniem go w formę dokumentu elektronicznego i przesłaniem do CEIDG jest czynnością materialno-techniczną, od której nie przysługuje odwołanie.

Informacje dodatkowe

  1. Przedsiębiorca może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 30 dni do 24 miesięcy.
  2. Przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą w różnych formach prawnych może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej w każdej z tych form.
  3. Zawiesić wykonywanie działalności gospodarczą mogą ci przedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają pracowników.
  4. W przypadku wykonywania działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej jest skuteczne pod warunkiem jej zawieszenia przez wszystkich wspólników.
  5. Przedsiębiorca, który zamierza wznowić wykonywanie działalności gospodarczej jest zobowiązany dokonać zgłoszenia informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.
  6. Niezgłoszenie wznowienia działalności - przed upływem 24 miesięcy od dnia zgłoszenia informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej - skutkuje wykreśleniem wpisu z CEIDG.
  7. Wniosek o wpis do CEIDG można złożyć w następujący sposób:

    Dla osób dysponujących bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP bezpośrednio, elektronicznie do CEIDG, przy wykorzystaniu zamieszczonego w CEIDG kreatora lub aktywnego formularza.

    Dla osób nie posiadających bezpiecznego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP:
    • elektronicznie do CEIDG – w ciągu 7 dni należy zgłosić się do dowolnego urzędu gminy w Polsce w celu podpisania wcześniej wysłanego wniosku (Uwaga: czas realizacji wniosku rozpoczyna się w momencie jego podpisania). Należy mieć przy sobie dokument tożsamości w celu uwierzytelnienia wnioskodawcy.
    • w formie papierowej, osobiście lub przez pełnomocnika w dowolnym urzędzie gminy w Polsce. Należy mieć przy sobie dokument tożsamości w celu uwierzytelnienia wnioskodawcy lub pełnomocnika.
    • listem poleconym przesłanym do dowolnego urzędu gminy w Polsce (w przypadku przesłania wniosku listem poleconym powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza).
  8. Upoważnienie lub pełnomocnictwo podlega opłacie skarbowej z wyjątkiem pełnomocnictw poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub innym podmiotom określonym w ustawie o opłacie skarbowej.
  9. Szczegółowe informacje w/w sprawie można uzyskać pod numerami telefonu: +48 62 504 97 46, fax: +48 62 504 97 45, e-mail: wso@um.kalisz.pl oraz na stronie internetowej www.ceidg.gov.pl.

Podstawa prawna

  1. rozdział 3 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015 r.  poz. 584)
  2. ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 roku poz.1628 z późn.zm.).

Załączniki

    Brak załączników


Historyczny

Dodany dnia: 2015-06-03 Przez: Jackowska Dorota
Akceptowany dnia: 2015-06-17 14:41:14 Przez: Łakomiak Maria
Generowany dnia: 2024-03-28 14:52:47 Przez: Gość