Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich
Proces: Ewidencja ludności i prowadzenie akt stanu cywilnego
Właściciel: Graczyk Marek
Osoba Nadzorująca: Sukienniczak Piotr
Wymagane dokumenty
- Wniosek :
- a. wypełniony druk ( w zależności od rodzaju zameldowania lub wymeldowania ) zgłoszenie pobytu stałego”, „zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”, „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”, „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad 3 miesiące lub wyjazdu za granicę na pobyt czasowy ponad 3 miesiące” – druki ściśle określone przepisami prawa- formularz,
- b. druk podpisany przez osobę dokonująca zameldowania lub wymeldowania oraz w przypadku zameldowania – fakt zamieszkiwania potwierdza swoim podpisem osoba dysponującą tytułem prawnym do lokalu.
- Załączniki :
- a. oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu np. umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, akt notarialny
- b. zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego – w przypadku zameldowania osoby na pobyt stały z terenu innej gminy gdy osoba ta dokonała wymeldowania z miejsca pobytu stałego )
- Do wglądu :
- a. dowód osobisty osoby dokonującej zameldowania lub wymeldowania oraz w przypadku zameldowania dowody osób dysponujących tytułem prawnym do lokalu,
- b. w przypadku osób małoletnich – obowiązek meldunkowy wypełniają : przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca opiekę.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Tadeusza Kościuszki 1A, 62 – 800 Kalisz
Biuro Obsługi Interesantów
Stanowiska 3, 4 , 5 – meldunki
tel. : 62 5049741, fax 62 5049745
Termin
Zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu wydawane są od ręki w dniu zgłoszenia i są zwolnione z opłaty.
Sposób załatwienia sprawy
- Wypełnienie wniosku o wymeldowanie lub zameldowanie.
- Złożenie wniosku wraz z załącznikami.
- Naniesienie stosownych zmian w systemie ewidencji ludności i wydanie zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu. .
Opłaty
Brak
17 zł – wydanie nowego zaświadczenia
Opłata skarbowa uiszczana jest w kasach urzędu – Biuro Obsługi Interesantów ul. T. Kościuszki 1A lub na rachunek Urzędu Miejskiego w Kaliszu nr :
mBank S.A. 45 1140 1993 0000 5502 3500 1007
Tryb odwoławczy
Odwołania składa się w Wydziale Spraw Obywatelskich w Kaliszu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji a następnie urząd przekazuje je do Wojewody Wielkopolskiego
Informacje dodatkowe
Wszelkich informacji dotyczących spraw związanych z zameldowaniem lub wymeldowaniem można uzyskać pod numerem telefonu : 62 5049741, 5049773
e-mail : el-wso@um.kalisz.pl
fax : 62 5049 745
Druki ( zgłoszenie pobytu stałego, czasowego, wymeldowania z pobytu stałego, czasowego) według wzoru zgodnego z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, dostępne są i mogą być stosowane w urzędach gmin na terenie całego kraju.
Podstawa prawna
- rozdziały 2,3,4,6 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm. )
- rozdziały od 2 do 5 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz. U. z 2012r. Poz. 1475 )
Załączniki
Historyczny
Dodany dnia: 2013-07-01 Przez: Juszczak Michał
Akceptowany dnia: 2015-03-06 10:53:05 Przez: Łakomiak Maria
Generowany dnia: 2023-05-30 08:06:53 Przez: Gość