ZGŁOSZENIE SPRZEDAŻY (DAROWIZNY) POJAZDU Szczegóły karty

WSO-13 (2)

Urząd Miasta Kalisza, 2014-04-29
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej

ZGŁOSZENIE SPRZEDAŻY (DAROWIZNY) POJAZDU
Historyczny

Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich

Proces: Rejestrowanie pojazdów i nadawanie uprawnień do prowadzenia pojazdów

Właściciel: Hofman Marzena

Osoba Nadzorująca: Sukienniczak Piotr

Wymagane dokumenty

wniosek zgłoszenia sprzedaży (darowizny) pojazdu (zgodny ze wzorem - plik do pobrania WSO-13-01).

Załączniki:

  • kopia dokumentu na podstawie, którego nastąpiło zbycie pojazdu (np. umowa, faktura)
    • w przypadku współwłasności banku dokument na podstawie, którego nastąpiło przeniesienie własności pojazdu,
    • w przypadku własności/współwłasności osoby zmarłej postanowienie sądu o nabyciu spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia sporządzony przez notariusza.

Do wglądu:

  • dokument stwierdzający tożsamość właściciela pojazdu/wnioskodawcy.
  • przedstaw ważną polisę OC .

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Spraw Obywatelskich, ul. Kościuszki 1A, 62-800 Kalisz
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, stanowisko nr 23, 28
Odbiór dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, stanowisko nr 23, 28
Nadzór (uwagi): Naczelnik Wydziału, I piętro Biura Obsługi Interesanta, pokój nr 36
tel. 062 50 49 791

Termin

bezpośrednio, po złożeniu wniosku.

Sposób załatwienia sprawy

  1. Wypełnij wniosek i skompletuj dokumenty,
  2. Złóż wniosek wraz z załącznikami,
  3. W dniu złożenia wniosku otrzymasz, wpis na kopii dokumentu sprzedaży, potwierdzający zgłoszenie zbycia pojazdu.

Opłaty

17,00 zł - upoważnienie, jeżeli właściciel pojazdu nie składa wniosku osobiście (patrz dodatkowe informacje).

Tryb odwoławczy

Brak

Informacje dodatkowe

• szczegółowe informacje w/w sprawie można uzyskać pod numerem telefonu: 62/ 50-49-748, fax: 62/ 50-49-745, e-mail: wso@um.kalisz.pl,
• opłatę można uiścić:
- w kasie Biura Obsługi Interesanta przy ul. Kościuszki 1a
- przelewem na konto Urzędu mBank S.A. 45 1140 1993 0000 5502 3500 1007
• zgłoszenia sprzedaży (darowizny) pojazd w imieniu właściciela pojazdu może dokonać osoba, która posiada:
• pełnomocnictwo (upoważnienie) – dokument potwierdzający reprezentowanie osoby
a. fizycznej bądź osoby prawnej, albo
b. dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby prawnej lub podmiotu nieposiadającego osobowości prawnej np.:
• oryginał wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
• oryginał umowy spółki,
• statut jednostki lub podmiotu.
• upoważnienie lub pełnomocnictwo podlega opłacie skarbowej z wyjątkiem pełnomocnictw poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub innym podmiotom określonym w ustawie o opłacie skarbowej.
Organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC pojazdów mechanicznych (nieokazanie ważnej polisy OC nie wpływa na pozytywne załatwienie sprawy, skutkuje natomiast powiadomieniem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o nieprzedłożeniu dokumentu).

Podstawa prawna

• art. 78 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.)
• §13 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322, z późn. zm.)
• Ustawa z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2013r., poz. 392)

Załączniki


Historyczny

Dodany dnia: 2014-04-29 Przez: Hofman Marzena
Akceptowany dnia: 2015-01-28 14:23:21 Przez: Sukienniczak Piotr
Generowany dnia: 2024-04-20 13:54:48 Przez: Gość