Urząd Miasta Kalisza, 2022-09-22
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej
Proces: Ewidencja ludności i prowadzenie akt stanu cywilnego
Właściciel: Korach Ewa
Osoba Nadzorująca: Korach Ewa
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Tadeusza Kościuszki 1A,
62 – 800 Kalisz
Biuro Obsługi Interesantów
parter – stanowisko nr 6 i 7 – Odpisy aktów stanu cywilnego
tel. : 62 5049603, 5049743, 5049789, 5049783
UWAGA!
PRZED PODEJŚCIEM DO STANOWISKA ( nr 6 lub 7 ) NALEŻY POBRAĆ BILET Z BILETOWNIKA ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA PARTERZE BIURA OBSŁUGI INTERESANTÓW.
Z uwagi na konieczność weryfikacji danych osobowych w oparciu o akty stanu cywilnego ( np. aktu urodzenia lub małżeństwa ) sprostowanie błędnego aktu nastąpić może po przeniesieniu konkretnych aktów stanu cywilnego do komputerowego Systemu Rejestrów Państwowych ( Bazy Usług Stanu Cywilnego ) - tzn. po upływie od 7 do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Kierownik usc, po dokonaniu sprostowania danego aktu, wydaje - w terminie uzgodnionym z wnioskodawcą - odpis zupełny sprostowanego aktu stanu cywilnego.
39 zł,- wydanie odpisu zupełnego sprostowanego aktu
Opłata uiszczana jest w kasach urzędu – Biuro Obsługi Interesantów – ul. T. Kościuszki 1A
lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Kalisza nr: PKO BP S.A 07 1020 2212 0000 5802 0387 5440
Odwołania składa się w Urzędzie Stanu Cywilnego w Kaliszu w terminie 14 dni od doręczenia odpisu zupełnego a następnie przekazuje się w celu rozpatrzenia do Wojewody Wielkopolskiego.
Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego składa się do kierownika usc, który go sporządził.
Sprostowaniu podlega akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych.
Sprostowania dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora.
Wnioskując o sprostowanie na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis, lub reprodukcję tych materiałów.
ZAŁĄCZNIK - KLAUZULA INFORMACYJNA
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska)
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA - Administratorami są:
Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska
sporządzenia aktu urodzenia dziecka
sporządzenia aktu małżeństwa
sporządzenia aktu zgonu
przyjęcia oświadczeń o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego uznanie ojcostwa
przyjęcia oświadczenia rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa
przyjęcia oświadczeń o nazwisku pierwszego dziecka małżonków przy sporządzaniu aktu urodzenia
przyjęcia oświadczeń małżonków, że dziecko jednego z małżonków będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko
przyjęcia oświadczeń o zmianie imienia lub imion
wydania zaświadczenia o stanie cywilnym
wydania odpisu aktu stanu cywilnego
wydania zaświadczenia do zawarcia małżeństwa za granicą
wydania zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego/wydania zaświadczenia o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego
sprostowania, uzupełnienia, unieważnienia aktu stanu cywilnego
realizacji wniosku o sporządzenie polskiego aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych dokumentów potwierdzających urodzenie/małżeństwo/zgon za granicą
realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy
realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia o przyjętych sakramentach
realizacji wniosku o zmianę imienia lub nazwiska.
dołączenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie
wydania dokumentów z akt zbiorowych
zameldowania
nadania numeru PESEL.
Wszelkich informacji dotyczących sprostowania aktów stanu cywilnego można uzyskać
pod numerem telefonu 62 5048503, 5049789, 5049743
mail - usc@um.kalisz.pl
fax - 62 5049797
Historyczny
Dodany dnia: 2022-09-22 Przez: Kędzia Beata
Akceptowany dnia: 2022-12-29 13:17:28 Przez: Korach Ewa
Generowany dnia: 2024-03-28 17:14:32 Przez: Gość