Ustalenie i wypłata odszkodowania za przejęte nieruchomości.Szczegóły karty

WGM-12 (1)

Urząd Miasta Kalisza, 2013-06-19
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej

Ustalenie i wypłata odszkodowania za przejęte nieruchomości.
Historyczny

Wydział: Wydział Gospodarowania Mieniem

Proces: Gospodarowanie mieniem

Właściciel: Jeziorska Agnieszka

Osoba Nadzorująca: Kasprzak Iwona

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o ustalenie i wypłatę odszkodowania zgodny z drukiem WGM 12-01
  2. Załączniki (oryginały, uwierzytelnione kopie przez notariusza ):
    • prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia, jeżeli wniosek składany jest przez spadkobierców poprzedniego właściciela od którego przejęto nieruchomość
    • ostateczna decyzja o przejęciu nieruchomości przez Skarb Państwa
    • w przypadku gdy reprezentujesz osobę zgłaszającą wniosek o ustalenie i wypłatę odszkodowania: dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Gospodarowania Mieniem
ul. Główny Rynek 20
62-800 Kalisz

Złożenie wniosku
piętro III, pokój 67 (sekretariat Wydziału)

Informacje o przebiegu sprawy:
Referat Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa, parter, pokój 5 tel. 62 7654393
Decyzja administracyjna zostanie przesłana wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Istnieje możliwość osobistego odbioru decyzji. Wówczas prosimy o podanie we wniosku numeru telefonu w celu powiadomienia o możliwości odbioru decyzji. Przy odbiorze osobistym należy okazać dokument tożsamości ze zdjęciem.

Termin

Decyzja jest wydawana w terminie do 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku. Ze względu, iż sprawy o ustalenie i wypłatę odszkodowania za przejęte nieruchomości wymagają zgromadzenia materiału dowodowego oraz opinii biegłych, są skomplikowane i czasochłonne termin ich załatwienia może ulec przedłużeniu. Wnioskodawca o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy zostanie powiadomiony na piśmie. Zawiadomienie zostanie przesłane wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Sposób załatwienia sprawy

  1. Wypełnij druk WGM 12-01 lub sporządź samodzielnie pismo zawierające wszystkie informacje określone w druku WGM-12-01.
  2. Pozyskaj wyżej wymienione dokumenty.
  3. Przynieś lub przyślij pocztą wszystkie dokumenty do Urzędu.
  4. Poczekaj na informację o podjętych czynnościach w sprawie w tym o terminie i miejscu przeprowadzenia rozprawy administracyjnej.
  5. Poczekaj na decyzję Prezydenta Miasta Kalisza.

Opłaty

Brak opłat.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji składa się do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kalisza (adres: Urząd Miejski w Kaliszu, Główny Rynek 20) w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Od odwołania nie pobiera się opłat.

Informacje dodatkowe

Wnioskodawca otrzymuje decyzję Prezydenta Miasta Kalisza o ustaleniu i wypłacie odszkodowania bądź odmowie ustalenia i wypłaty odszkodowania albo o umorzeniu postępowania.

Ustalenie odszkodowania następuje po uzyskaniu opinii o wartości przejętej nieruchomości sporządzonej w formie operatu szacunkowego.

Ostateczna decyzja o ustaleniu odszkodowania stanowi podstawę do wypłaty odszkodowania. Wypłata odszkodowania następuje w terminie 14 dni, od dnia kiedy decyzja ustalająca odszkodowanie stanie się ostateczna albo w terminie późniejszym za zgodą uprawnionego do odszkodowania.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dz.U. z 2013 r., poz. 267)
  2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( tekst jednolity Dz.U.z 2010 r. Nr 102, poz.651 z późn.zm.)

Załączniki


Historyczny

Dodany dnia: 2013-06-19 Przez: Juszczak Michał
Akceptowany dnia: 2014-07-07 09:42:11 Przez: Kasprzak Iwona
Generowany dnia: 2024-04-23 12:17:49 Przez: Gość