Urząd Miasta Kalisza, 2013-06-19
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej
Proces: Gospodarowanie mieniem
Właściciel: Jeziorska Agnieszka
Osoba Nadzorująca: Kasprzak Iwona
Wydział Gospodarowania Mieniem
ul. Główny Rynek 20
62-800 Kalisz
Złożenie dokumentów:
piętro III, pokój 67 (sekretariat Wydziału)
Informacje o przebiegu sprawy:
Referat Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa, parter, pokój nr 5 telefon: 62 7654322
Decyzja administracyjna zostanie przesłana wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Istnieje możliwość osobistego odbioru decyzji. Wówczas prosimy o podanie we wniosku numeru telefonu w celu powiadomienia o możliwości odbioru decyzji. Przy odbiorze osobistym należy okazać dokument tożsamości ze zdjęciem.
Decyzja jest wydawana w terminie do 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku. Ze względu, iż sprawy o zwrot wywłaszczonych nieruchomości są zawiłe i skomplikowane termin ich załatwienia może ulec przedłużeniu. Wnioskodawca o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy zostanie powiadomiony na piśmie. Zawiadomienie zostanie przesłane wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Brak.
Odwołanie od decyzji składa się do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kalisza (adres: Urząd Miejski w Kaliszu, Główny Rynek 20 ), w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Od odwołania nie pobiera się opłat.
Wnioskodawca otrzymuje decyzję Prezydenta Miasta Kalisza o zwrocie bądź odmowie zwrotu nieruchomości albo o umorzeniu postępowania.
W razie zwrotu nieruchomości poprzedni właściciel (współwłaściciele) lub jego spadkobierca ( spadkobiercy ) zobowiązany ( ani) jest ( są) do zwrotu odszkodowania lub nieruchomości zamiennej.
W przypadku, gdy wywłaszczona nieruchomość aktualnie stanowi własność Miasta Kalisza albo jest w użytkowaniu wieczystym Miasta Kalisza, Prezydent Miasta Kalisza podlega wyłączeniu od rozpatrzenia sprawy. Wniosek przekazywany jest wówczas do Wojewody Wielkopolskiego jako organu właściwego do załatwienia sprawy, który może wyznaczyć inny organ do jej załatwienia (np. starostę). Wnioskodawca o przekazaniu sprawy zostanie powiadomiony na piśmie, zawiadomienie zostanie przesłane wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Ostateczna decyzja o zwrocie nieruchomości stanowi podstawę wpisu prawa własności w księdze wieczystej.
Poprzedni właściciel – należy przez to rozumieć osobę, która została pozbawiona prawa własności nieruchomości wskutek jej wywłaszczenia albo przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub na rzecz jednostki samorządu terytorialnego na podstawie innych tytułów.
Historyczny
Dodany dnia: 2013-06-19 Przez: Juszczak Michał
Akceptowany dnia: 2014-07-07 09:42:07 Przez: Kasprzak Iwona
Generowany dnia: 2024-04-24 16:38:41 Przez: Gość