Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich
Proces: Ewidencja ludności i prowadzenie akt stanu cywilnego
Właściciel: Chojnacka Dorota, Kubacka Violetta
Osoba Nadzorująca: Walczyńska Anna
Wymagane dokumenty
- Wypełniony i podpisany formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.
- Do wglądu : dokument ze zdjęciem stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej utratę dowodu osobistego np. paszport, prawo jazdy, legitymacja szkolna ( utrata dowodu ).
- Przy uszkodzeniu - dodatkowo fizycznie uszkodzony dokument.
- Pełnomocnictwo szczególne do czynności zgłoszenia utraty
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Tadeusza Kościuszki 1A 62 – 800 Kalisz
Biuro Obsługi Interesantów
Stanowiska 8, 9,10,13 – składanie wniosku na dowód osobisty
tel. : +48 62 5049742
Termin
Zaświadczenie o utracie dowodu osobistego wydawane jest w dniu zgłoszenia utraty
Sposób załatwienia sprawy
- Przyjęcie zgłoszenia utraty/uszkodzenia dowodu osobistego.
- Unieważnienie utraconego/uszkodzonego dowodu osobistego w systemie Rejestr Dowodów Osobistych.
- Wydanie zaświadczenia o utracie/uszkodzeniu dowodu osobistego.
- Przesłanie kopii zaświadczenia o zgłoszeniu utraty/uszkodzenia do urzędu, który wydał utracony/uszkodzony dowód osobisty.
Opłaty
Brak – zaświadczenie o utracie dowodu osobistego zwolnione jest od opłat.
Tryb odwoławczy
Brak
Informacje dodatkowe
Wszelkich informacji dodatkowych dotyczących spraw związanych ze zgłoszeniem utraty dowodu
osobistego można uzyskać pod numerem telefonu +48 62 50 49 742, mail: el-wso@um.kalisz.pl; wso@um.kalisz.pl, fax +48 62 50 49 745
Uwaga: Dowód osobisty unieważnia się z dniem zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia.
ZGŁOSZENIE UTRATY/USZKODZENIA- Zgłoszenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego, wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku osób nieposiadających lub posiadających ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator - w dowolnym urzędzie gminy. W przypadku posiadacza dowodu osobistego przebywającego poza terytorium RP osobiście w dowolnej placówce konsularnej RP (można również dokonać zgłoszenia w formie pisemnej, za pomocą poczty lub telefaxem).
- Zgłoszenie, o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego, można dokonać również w w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. (Dz. U. 2020 poz. 346 t.j) - platforma ePUAP - zaadresowanego do organu gminy, który wydał dowód osobisty.
- Zgłoszenie, o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego, za pomocą usługi udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
- Do zgłoszenia uszkodzonego dowodu osobistego dołącza się uszkodzony dokument, a jeżeli zgłoszenie nastąpiło drogą elektroniczną, w placówce konsularnej RP lub za pomocą usługi elektronicznej , dokument ten przekazuje się pocztą lub osobiście.
- Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego może dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania zgłoszenia.
WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ
Po osobistym zgłoszeniu w organie gminy lub placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, wydaje się z urzędu zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
Po zgłoszeniu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
Po zgłoszeniu utraty lub uszkodzeniu dowodu osobistego za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest generowane automatycznie przez usługę elektroniczną.
W przypadku zgłoszenia Policji utraty dowodu osobistego w wyniku przestępstwa, posiadacz dowodu osobistego, nie dokonuje zgłoszenia utraty dowodu osobistego w urzędzie.
- Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące od daty jego wydania.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010r o dowodach osobistych (Dz.U. 2019 poz. 653 t.j).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 07 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. 2020 poz. 31).
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. 2020 poz.256 t.j).
- Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne z dnia 17 lutego 2005r. (Dz.U. 2020. poz. 346 t.j).
Załączniki
Historyczny
Dodany dnia: 2020-03-16 Przez: Dolak Klaudia
Akceptowany dnia: 2020-05-28 10:37:56 Przez: Walczyńska Anna
Generowany dnia: 2024-04-20 13:22:12 Przez: Gość