Urząd Miasta Kalisza, 2019-01-15
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej
Proces: Ewidencja ludności i prowadzenie akt stanu cywilnego
Właściciel: Korach Ewa
Osoba Nadzorująca: Korach Ewa
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Tadeusza Kościuszki 1A ,
62 – 800 Kalisz
Biuro Obsługi Interesantów
parter – stanowiska nr 6 i 7 – Odpisy aktów stanu cywilnego
tel. : 62 5049782, 5049603, 5049743, 5049789
UWAGA!
PRZED PODEJŚCIEM DO STANOWISKA ( nr 6 lub 7 ) NALEŻY POBRAĆ BILET Z BILETOWNIKA ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA PARTERZE BIURA OBSŁUGI INTERESANTÓW.
Z uwagi na konieczność weryfikacji danych osobowych w oparciu o akty stanu cywilnego (np. aktu urodzenia, małżeństwa) uzupełnienie konkretnych aktów nastąpić może po przeniesieniu niezbędnych aktów stanu cywilnego do komputerowego Systemu Rejestrów Państwowych (Bazy Usług Stanu Cywilnego) - tzn. po upływie od 7 do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Kierownik usc, po dokonaniu uzupełnienia, wydaje - w terminie uzgodnionym z wnioskodawcą - odpis zupełny uzupełnionego aktu stanu cywilnego.
39 zł,- wydanie odpisu zupełnego aktu
Opłata uiszczana jest w kasach urzędu- Biuro Obsługi Interesantów ul. T. Kościuszki 1A
lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta nr: PKO BP S.A 07 1020 2212 0000 5802 0387 5440
Odwołania składa się w Urzędzie Stanu Cywilnego w Kaliszu w terminie 14 dni od doręczenia odpisu zupełnego, a następnie przekazywane są w celu rozpatrzenia do Wojewody Wielkopolskiego.
Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego składa się do kierownika usc, który go sporządził.
Uzupełnieniu podlega akt, który nie zawiera wszystkich wymaganych danych, na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny.
Uzupełnienia dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora.
Wnioskując o uzupełnienie aktu na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis, lub reprodukcję tych materiałów.
ZAŁĄCZNIK - KLAUZULA INFORMACYJNA
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska)
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA - Administratorami są:
Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska
sporządzenia aktu urodzenia dziecka
sporządzenia aktu małżeństwa
sporządzenia aktu zgonu
przyjęcia oświadczeń o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego uznanie ojcostwa
przyjęcia oświadczenia rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa
przyjęcia oświadczeń o nazwisku pierwszego dziecka małżonków przy sporządzaniu aktu urodzenia
przyjęcia oświadczeń małżonków, że dziecko jednego z małżonków będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko
przyjęcia oświadczeń o zmianie imienia lub imion
wydania zaświadczenia o stanie cywilnym
wydania odpisu aktu stanu cywilnego
wydania zaświadczenia do zawarcia małżeństwa za granicą
wydania zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego/wydania zaświadczenia o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego
sprostowania, uzupełnienia, unieważnienia aktu stanu cywilnego
realizacji wniosku o sporządzenie polskiego aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych dokumentów potwierdzających urodzenie/małżeństwo/zgon za granicą
realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy
realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia o przyjętych sakramentach
realizacji wniosku o zmianę imienia lub nazwiska.
dołączenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie
wydania dokumentów z akt zbiorowych
zameldowania
nadania numeru PESEL.
Wszelkich informacji uzyskać można pod
numerem telefonu: 62 5049782, 5049603, 5049743, 5049789
mail – usc@um.kalisz.pl
fax – 62 5049797
Historyczny
Dodany dnia: 2019-01-15 Przez: Kędzia Beata
Akceptowany dnia: 2019-07-02 05:24:54 Przez: Korach Ewa
Generowany dnia: 2024-03-29 09:24:35 Przez: Gość