Wydział: Wydział Finansowy
Proces: Gromadzenie środków budżetowych
Właściciel: Ochocka Aneta, Ślugacz Sebastian
Osoba Nadzorująca: Ochocka Aneta
Wymagane dokumenty
- Informacja o gruntach (WF – 07-1)
Załączniki:
- w przypadku nabycia lub zbycia gruntu w formie umowy kupna-sprzedaży lub darowizny, podziału majątku wspólnego lub rozszerzenia wspólności majątkowej - oryginał lub odpis aktu notarialnego;
- w przypadku nabycia gruntu w drodze spadku - prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku;
- w przypadku zniesienia współwłasności gruntu lub podziału majątku - postanowienie sądu w sprawie zniesienia współwłasności lub podziału majątku wspólnego z datą prawomocności ( data uprawomocnienia się postanowienia);
- w przypadku nabycia gruntu przez zasiedzenie - prawomocne postanowienie sądu o zasiedzeniu nieruchomości;
- w przypadku nabycia gruntu w drodze licytacji - postanowienie sądu o przysądzeniu własności nieruchomości;
- w przypadku zgonu osoby posiadającej tytuł prawny do władania gruntem i brakiem rozstrzygnięcia sprawy spadkowej - akt zgonu, oryginał do wglądu;
- w przypadku korzystania ze zwolnienia od podatku rolnego gruntów wpisanych do rejestru zabytków – Zaświadczenie wydane przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegatura w Kaliszu potwierdzające fakt indywidualnego wpisu do rejestru zabytków oraz zagospodarowania i utrzymania zgodnie z przepisami o ochronie zabytków;
- w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika - Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa oraz potwierdzenia uiszczenia opłaty skarbowej ;
- w przypadku dzierżawienia gruntu od Skarbu Państwa lub Miasta Kalisz - Umowa dzierżawy;
- w przypadku korzystania ze zwolnienia z podatku rolnego z tytułu nabycia gruntów na utworzenie gospodarstwa rolnego lub powiększenie już istniejącego - Wniosek zainteresowanego zawierający: dane osobowe podatnika, datę, oznaczenie organu podatkowego, treść żądania sporządzony wg druku (WF – 07-4) dostępnego w Urzędzie Miejskim w Kaliszu, Biuro Obsługi Interesanta.
-
w przypadku korzystania z ulgi inwestycyjnej w
podatku rolnym - Wniosek zainteresowanego zawierający: dane osobowe podatnika,
datę, oznaczenie organu podatkowego, treść żądania sporządzony wg druku (WF –
07-5) dostępnego w Urzędzie Miejskim w Kaliszu, Biuro Obsługi Interesanta oraz
faktury lub rachunki potwierdzające poniesione koszty inwestycyjne.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Kaliszu,
Wydział Finansowy,
ul. Tadeusza Kościuszki 1A,
62-800 Kalisz
Biuro Obsługi Interesantów
Złożenie dokumentów:
Biuro Obsługi Interesantów, Informacja podatkowa, stanowisko nr 26 lub 27, tel. 062 5049717
Termin
Do 1 miesiąca od złożenia wniosku w sprawach szczególnie skomplikowanych i wymagających opinii innych organów i sądów termin wydłuża się, a podatnik zostaje powiadomiony o przesunięciu terminu załatwienia wniosku.
Sposób załatwienia sprawy
- Podatnik otrzymuje decyzje, która kończy prowadzone postępowanie.
- Odbiór osobisty decyzji lub doręczenie przez gońców lub pocztę.
Opłaty
- 17zł opłata skarbowa - w przypadku gdy podatnik wyznacza pełnomocnika nie będącego małżonkiem, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwem
- Opłata może być uiszczona w kasie - Biuro Obsługi Interesantów ul. Tadeusza Kościuszki 1A oraz Ratusz ul. Główny Rynek 20 lub na rachunek Urzędu Miejskiego w Kaliszu w PKO BP SA 07 1020 2212 0000 5802 0387 5440 „za złożone pełnomocnictwo”
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu, ul. Częstochowska 12 za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kalisza w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Informacje dodatkowe
- Zgodnie z treścią art. 6a ust. 10 ustawy o podatku rolnym, jeżeli grunty stanowią współwłasność lub znajdują się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych, w tym spółek, nieposiadających osobowości prawnej - osoby fizyczne składają deklarację na podatek rolny oraz opłacają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 062 7654459, 062 5049764 lub 062 7654449.
Nieruchomość – oznacza wydzielony obszar ziemi wraz z budynkami oraz innymi urządzeniami na nim wzniesionymi. Obejmuje także zasoby naturalne znajdujące się pod jej powierzchnią (lub lustrem wody), a także przestrzeń nad nią.
Tytuł prawny – to akt własności lub dokument potwierdzający istnienie innego stosunku zobowiązaniowego, z którego wynika prawo podatnika do korzystania z nieruchomości
Strona – każda osoba, której interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek
Podatnik – osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny lub władająca nieruchomością
Prawomocność – dokładna data uprawomocnienia się postanowienia.
Zasiedzenie – sposób nabycia prawa własności do nieruchomości wskutek upływu czasu.
Wstępni – osoby spokrewnione ze sobą w linii prostej. Są to przodkowie danej osoby: jej rodzice, dziadkowie i pradziadkowie itd.
Zstępni – osoby spokrewnione w linii prostej. Są to potomkowie tej samej osoby: jej dziecko, wnuk, prawnuk itd.
Ulga inwestycyjna – ulga przysługująca na zakup lub zainstalowanie deszczowni, urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę, urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód), budowę lub modernizację budynków inwentarskich.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017r. poz. 1892).
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017r. poz. 201 z późn. zm.).
Rozdział 1, art.1 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej oraz załącznik do ustawy część IV, kol. 3 (Dz. U. z 2016r. poz. 1827 z późn. zm.).
- § 3 Uchwały Nr XVI/195/2011 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 24 listopada 2011 r. w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego (Dz. Urz. Woj. Wielk. z 2011r. Nr 348, poz. 6046).
§ 1 Uchwały Nr XVI/194/2015 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 20 listopada 2015 r. w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego (Dz. Urz. Woj. Wielk. z 2015r., poz. 7714).
- § 3 Uchwały Nr XLVI/606/2017 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 30 listopada 2017 r. w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego oraz warunków i trybu składania deklaracji i informacji z pomocą środków komunikacji elektronicznej (Dz. Urz. Woj. Wielk. z 2017r., poz. 8238).
Uchwała Nr XLVI/605/2017 Rady Miejskiej Kalisza z dnia 30 listopada 2017 r. w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na rok 2018 ( Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2017 r. poz. 8237).
Załączniki
Historyczny
Dodany dnia: 2018-01-03 Przez: Ślugacz Sebastian
Akceptowany dnia: 2018-02-28 15:18:41 Przez: Ochocka Aneta
Generowany dnia: 2024-04-18 10:36:43 Przez: Gość