Złożenie skargi.Szczegóły karty

WO-03 (8)

Urząd Miasta Kalisza, 2016-11-18
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej

Złożenie skargi.
Historyczny

Wydział: Wydział Organizacyjny

Proces: Nadzorowanie systemu zarządzania

Właściciel: Galewska Anna, Pługowski Marcin, Tomczyk Katarzyna

Osoba Nadzorująca: Kłobucki Stefan

Wymagane dokumenty

Skargi mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP, a także ustnie do protokołu.

Miejsce załatwienia sprawy

Skargi w formie pisemnej można składać:
w Biurze Obsługi Interesanta – przyjmowanie i wydawanie korespondencji
ul. T. Kościuszki 1A, 62-800 Kalisz
w sekretariacie Prezydenta Miasta Główny Rynek 20, 62-800 Kalisz
Szczegółowe informacje
można uzyskać w Wydziale Organizacyjnym,
Główny Rynek 20 II piętro, pokój 51,
tel. : 62 7654341, e-mail: wo@um.kalisz.pl

Termin

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca.
Jeżeli odpowiedź w tym terminie nie jest możliwa, wnioskodawca zostanie powiadomiony o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie odpowiedzi.

Sposób załatwienia sprawy

  1. Wniesienie skargi.
  2. Pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi.

Opłaty

Brak

Tryb odwoławczy

Brak

Informacje dodatkowe

  • O tym, czy pismo jest skargą, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna;
  • Skargi można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą;
  • Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw;
  • Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
  • Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:
    - Rady Miejskiej Kalisza – jest wojewoda, a w zakresie spraw finansowych regionalna izba obrachunkowa;
    - Prezydenta, kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych w zakresie spraw należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej – jest wojewoda lub organ wyższego rzędu , w pozostalym zakresie Rada Miejska Kalisza,
    - pracowników Urzędu – Prezydent;
    - pracowników jednostek organizacyjnych Miasta – kierownicy tych jednostek.
  • W sprawach skarg i wniosków interesantów przyjmują:

    1) Prezydent w poniedziałki zgodnie z harmonogramem przyjęć prowadzonym przez pracownika Wydziału Organizacyjnego, w tym po godzinach pracy Urzędu do godziny 16.00,

    2) Wiceprezydenci w poniedziałki zgodnie z harmonogramem przyjęć prowadzonym przez pracownika Wydziału Organizacyjnego,

    3) Sekretarz, Skarbnik i kierownicy komórek organizacyjnych w poniedziałki w godzinach pracy, a w pozostałe dni pracy Urzędu w ramach swoich możliwości czasowych i pilności sprawy,

    4) Pracownicy Biura Obsługi Interesantów w poniedziałki w godzinach od 7.30 do 17.00. W pozostałe dni pracy Urzędu w godzinach od 7.30 do 15.30.

Podstawa prawna

  • Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postepowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r. poz. 23 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5 poz. 46)

Załączniki

    Brak załączników


Historyczny

Dodany dnia: 2016-09-24 Przez: Tomczyk Katarzyna
Akceptowany dnia: 2017-04-25 09:42:00 Przez: Kłobucki Stefan
Generowany dnia: 2020-08-08 14:05:55 Przez: Gość