Ustanowienie trwałego zarządu nieruchomością gminy, powiatu albo Skarbu Państwa na rzecz państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych. Szczegóły karty

WGM-07 (8)

Urząd Miasta Kalisza, 2016-06-06
Poradnik Interesanta - Karta Usługi Publicznej

Ustanowienie trwałego zarządu nieruchomością gminy, powiatu albo Skarbu Państwa na rzecz państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych.
Historyczny

Wydział: Wydział Gospodarowania Mieniem

Proces: Gospodarowanie mieniem

Właściciel: Witczak Renata

Osoba Nadzorująca: Pilas Michał

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu nieruchomością gminy, powiatu albo Skarbu Państwa zgodny z drukiem WGM-07-01

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Gospodarowania Mieniem
ul. Główny Rynek 20
62-800 Kalisz

Złożenie dokumentów:
piętro III, pokój 67 (sekretariat Wydziału)

Informacje o przebiegu sprawy:
1. nieruchomości gminne i powiatowe – Referat Nadzoru Właścicielskiego, piętro III, pokój 66b, telefon 62 7654423
2. nieruchomości Skarbu Państwa – Referat Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa, parter, pokój 5 telefon: 62 5049726

Rozstrzygnięcie sprawy następuje w formie decyzji administracyjnej. Decyzja przesłana zostanie wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Istnieje możliwość osobistego odbioru decyzji. Wówczas prosimy o podanie we wniosku numeru telefonu w celu powiadomienia o możliwości odbioru decyzji. Przy odbiorze osobistym należy okazać dokument tożsamości ze zdjęciem.

Termin

Decyzja jest wydawana w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku. W przypadku skomplikowanego charakteru sprawy termin jej załatwienia może ulec przedłużeniu. Wnioskodawca o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy zostanie powiadomiony na piśmie. Zawiadomienie zostanie przesłane wnioskodawcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Sposób załatwienia sprawy

  1. Samodzielnie sporządź pismo lub wypełnij druk WGM 07-01
  2. Poczekaj na informację z Wydziału Gospodarowania Mieniem o podjętych czynnościach w sprawie.
  3. Poczekaj na decyzję Prezydenta Miasta Kalisza.

Opłaty

Bez opłat.

Tryb odwoławczy

Nieruchomości gminne i powiatowe- Samorządowe Kolegium Odwoławcze
Nieruchomości Skarbu Państwa - Wojewoda Wielkopolski
Odwołania składa się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kalisza (Urząd Miejski w Kaliszu, Główny Rynek 20) w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Od odwołania nie pobiera się opłat.

Informacje dodatkowe

Wnioskodawca otrzymuje decyzję Prezydenta Miasta Kalisza o ustanowieniu lub odmowie ustanowienia trwałego zarządu. 

Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo- odbiorczego.

Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd pobiera się opłaty roczne. Opłaty roczne uiszcza się przez cały okres trwałego zarządu, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, z góry za dany rok. W pierwszym roku po ustanowieniu trwałego zarządu opłatę roczną uiszcza się  najpóźniej po upływie 30 dni od dnia w którym decyzja stanie się ostateczna. Opłatę te ustala się proporcjonalnie w stosunku do pozostałego do wykorzystania w danym roku okresu trwałego zarządu. Nie pobiera się opłat rocznych za nieruchomości oddane w trwały zarząd pod drogi publiczne, parki, zieleńce ogrody botaniczne, ogrody zoologiczne oraz rezerwaty przyrody.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2015, poz. 1774 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. z 2016 r.,poz.23.)

Załączniki


Historyczny

Dodany dnia: 2016-06-06 Przez: Jeziorska Agnieszka
Akceptowany dnia: 2016-10-28 06:08:11 Przez: Pilas Michał
Generowany dnia: 2024-03-29 14:19:34 Przez: Gość